Rezultati prvog kruga anketiranja građanki i građana u 16 gradova

Rezultati prvog kruga anketiranja građanki i građana u 16 gradova

Cilj Ciklorejtinga je popularizacija tema vezanih za održivi promet kod građanki i građana te kod gradonačelničkih kandidatkinja i kandidata. Sindikat biciklista nije profesionalna agencija za mjerenje rejtinga političkih stranaka i kandidata.

Ankete za 16 hrvatskih gradova pod nazivom “Biciklisti, tko su vaši kandidati na lokalnim izborima?” objavljene su na web stranici Sindikata biciklista 4. ožujka 2021. godine te su bile otvorene do 8. ožujka 2021. u ponoć. Anketiranje je provođeno putem googleovih obrazaca, a distribucija anketa bila je putem web stranice i društvenih mreža Sindikata biciklista te putem komunikacijskih kanala lokalnih partnera po gradovima. Također, zainteresiranost i objave medija doprinijele su distribuciji.

U anketama je, osim o spolu i dobi, bilo postavljeno jedno pitanje: Ako je po Vama održivi promet (pješačenje, bicikliranje i javni gradski prijevoz) jedna od najvažnijih politika u vašem gradu, da su danas lokalni izbori za koga biste od ponuđenih kandidata/kinja glasovali?

U anketama su bili ponuđeni kandidati/kinje i stranke ili liste koji su najavili mogućnost kandidature ili liste s nositeljem do 3. ožujka 2021. godine, za svaki od 16 gradova posebno. Također, ispitanici su mogli odabrati nikoga od ponuđenih ili da im održivi promet nije jedna od najvažnih politika u njihovom gradu.

 

Anketama je svaki ispitanik mogao pristupiti više puta te se time treba voditi u vašim slobodnim interpretacijama rezultata. 🙂 Također, nije isključena mogućnost interne mobilizacije pojedinih kandidata ili stranaka. U drugom krugu anketiranja građanki i građana bit će onemogućeno višestruko ispunjavanje anketa. Zalaganje gradonačelničkih kandidata i kandidatkinja za temu razvoja održivog prometa bit će mjereno i direktnim intervjuiranjem i ispitivanjem njihovih programa, a nakon čega će građanke i građani moći dobiti bolji uvid u vrijednost njihovih programa s obzirom na bicikliranje, pješačenje i javni gradski prijevoz.

 

U Dubrovniku, Puli, Sisku, Slavonskom Brodu, Šibeniku, Vinkovcima, Vukovaru i Zadru u prvom je krugu ispunjen premali broj anketa te stoga rezultati u tim gradovima nisu prikazani. Sindikat biciklista se nada kako će interes građanki i građana u ovim gradovima u sljedećem krugu anketiranja, ali i interes njihovih gradonačelničkih kandidata i kandidatkinja, za temu održivog prometa porasti u mjesecima koji prethode lokalnim izborima u svibnju 2021. Drugi krug anketiranja građanki i građana slijedi nam krajem ožujka! Pratite naše društvene mreže i ovu web stranicu.

 

Mnogi europski i svjetski gradovi su u protekloj pandemijskoj godini proširili pješačke zone i povećali biciklističke koridore te pojačali protok javnog gradskog prijevoza kako bi se omogućilo lakše održavanje fizičke distance, ali i povećala kvaliteta zraka i kvaliteta života opće populacije. Gdje su tu hrvatski gradovi i koja ih budućnost čeka najbolje je provjeriti nadomak lokalnih izbora. Jedno je sigurno – u nekim će gradovima doći do promjene gradonačelničkih fotelja!

#ibiciklistisuglasači

#ciklorejting

 

UKUPNO 191
Prosječna dob 41
M 102
Ž 89

 

 

UKUPNO 107

Prosječna dob ispitanika

35
M 64
Ž 43

 

 

UKUPNO 145
Prosječna dob ispitanika 39
M 84
Ž 61

 

UKUPNO 120
Prosječna dob ispitanika 39
M 79
Ž 41

 

UKUPNO 167
Prosječna dob ispitanika 33
M 111
Ž 56

 


VARAŽDIN

UKUPNO 91
Prosječna dob ispitanika 43
M 60
Ž 31


UKUPNO 425
Prosječna dob ispitanika 38
M 271
Ž 154

 

UKUPNO 359
Prosječna dob ispitanika 38
M 203
Ž 156