Boris Tomaš, Centar (Varaždin)

 

Boris Tomaš, Centar 

 

Broj bodova: 27.5 / 68

Ciklorejting: cikloSHIT

 

 

ODGOVORI NA ANKETU:

1. Postoji li u vašem gradu strategija razvoja biciklističkog prometa?
Ne

 

 

2. Molimo Vas, dodatno objasnite svoj odgovor na prethodno pitanje.
Prošla politika grada Varaždina nema strategiju koja se aktivno provodi. Bilo je nekoliko bezuspješnih pokušaja izrade biciklističke staze.

 

3. Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa i na koji način planirate osigurati njenu provedbu?
Naravno. Strategiju ću svakako razviti s relevantnim udrugama, Radio u sam europskim gradovima npr. Amsterdam ali i u Taipei-ju gdje je biciklistički promet primaran i uređen. I infrastrukturno su ti gradovi prilagođeni biciklistima, ne govorim samo o označenim stazama nego i činjenici da npr. Taipei nema rubnika, svi rubnici su poravnati s cestom gdje se nalazi biciklistička staza. Tako da sam u miru mogao voziti bicikl bez da moram paziti na rupe i rubnike.
Infrastruktura nije problem, to ćemo napraviti. Najveći problem je u mentalitetu građana koji nisu dovoljno upoznati s prednostima korištenja bicikla. Na toj edukaciji i promociji treba aktivno raditi.
kao grad bicikala nema gradske bicikle. To je jedan od prvih projekata koje namjeravam realizirati.
Drugi gradovi u RH izgrađuju svoju biciklističku infrastrukturu koristeći sredstva EU fondova i to je sigurno model koji ću primijeniti i u Varaždinu

 

4. Kojim prilagodbama lokalnih propisa namjeravate poticati razvoj biciklističkog i općenito održivog prometa?

 

5. Kako osobnim primjerom podržavate korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?
Nažalost treba mi 96 sekundi do posla i ne treba mi bicikl. Kao student sam ga redovito koristio dok mi ga nisu ukrali što je jedan od bitnih problema koje namjeravam riješiti.

 

6. Koliko Vaš grad trenutno izdvaja za biciklističku infrastrukturu?
Ne znam

 

7. Koliko Vi ciljate ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini?
3-5% sredstava namijenjenih za prometnu infrastrukturu

 

8. Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte cestovnog prometa i komunalnu infrastrukturu, na način da bude vidljivo ulaganje u svaki vid prometa? Imate li plan troškova per capita po vrsti prometa u koji se ulaže?
Nevezano za vrstu troška u gradu Varaždinu uvodimo apsolutnu transparentnost svih transakcija. 

 

9. Kakva je načinska raspodjela putovanja u vašem gradu i koja je vaša ciljana načinska raspodjela do kraja 2025.?

 

10. Kako ćete doći do željene načinske raspodjele?
Kako sam i prije naveo, potaknuti ljude da više koriste bicikle je najveći problem. Raditi olakšice i slične manevre uvodi novi set problema oko kontroliranja provođenja. Raditi ću na infrastrukturi i subvencioniranju nabavke bicikala kao i osiguranja.  Ako studije izvodljivosti pokažu učinkovitost možda uvedemo gamifikaciju korištenja bicikla za naše građane gdje bi oni koji najviše voze imali popust na kulturne događaje u gradu.

 

11. Koliki je trenutno udio biciklističkog prometa u načinskoj raspodjeli putovanja u vašem gradu?
Ne znam

 

12. Koliki je ciljani udio biciklističkog prometa u načinskoj raspodjeli putovanja do kraja Vašeg mandata?
1-3%

 

13. Nabrojite 5 projekata biciklističke prometne infrastrukture koje ćete implementirati kao prioritetne i rokove njihove provedbe.
1. Gradski bicikli (1. godina)
2. Nove označene staze(3. godina)
3. Parkirališta za bicikle (4. godina)
4. Subvencioniranje nabave bicikla i osiguranja (4. godina)
5. Instalacija servisnih stanica za bicikle (4. godina)

 

14. Planirate li u svom mandatu razvijati sustav javnih bicikala?
Sustav javnih biciklala u mojem gradu ne postoji, ali ga planiram razvijati

 

15. Hoće li i na koji način sustav javnih bicikala biti integriran s ostalom ponudom javnog prijevoza? Koliko je stanica potrebno u Vašem gradu? Koje područje treba obuhvatiti mrežom stanica? Koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?
U svim gradovima izvan RH postoji jedinstvena karta i sustav naplate različitih prijevoznih sredstava. Naravno da ću isto to primijeniti i u Varaždinu.
Mreža gradskih bicikala bi uključivala stanice koje su vezana uz turizam i poslovanje. Sigurno bi povezali Stari Grad, Varaždinsko groblje i centar grada. Zatim Studentski dom, Sveučilište Sjever, Fakultet Organizacije i informatike i Tehnološki park i na kraju trgovačke centre Lumini, Gospodarska ulica (Bauhaus) i Supernova.
Osim bicikala planiram uvesti i električne skutere. Varaždin ima prednost što do sada ne postoji mogućnost najma električnih skutera, što je zapravo mana ali je prednost da možemo definirati okvire i pravila ponašanja i korištenja jer bez uređenosti može nastati urbani kaos koji gradu Varaždinu ne pristoji.
Grad Varaždin će navedena prijevozna sredstva ponuditi građanima kroz javni natječaj za koncesiju. Grad Varaždin se neće baviti iznajmljivanjem bicikala i skutera. Sva sredstva od koncesija će se transparentno ulagati u infrastrukturu.

 

16. Kakvi su vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture grada s okolnim naseljima?
Za početak grad Varaždin, a onda ćemo na razini Varaždinske županije definirati projekte objedinjavanja biciklističkih ruta (rekreativno i turistički)

 

17. Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?
Mi nećemo biti vlast koja će biti iznad ljudi, mi smo vlast koja će poticati ljude da aktivno sudjeluju u stvaranju novog grada Varaždina. Mi ćemo biti vlast koja će cijeniti i slušati svoje građane po svim pitanjima. Želim potaknuti građane da sudjeluju u politici i upravljanju te da im se vrati povjerenje u politiku i da imaju svoj glas u vlasti tj. da znaju koliko njihov glas zapravo vrijedi.